ماه آموزش، خود سازي و بصيرت

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ...(سوره بقره آيه ۱۸۳).

آن گاه که از زیباترین منظر، یعنی منظر فرهنگ به ماه طهور می‌نگریم، به نیکی در می‌یابیم ماه رمضان، فزون‌تر از آن که «ماه آمرزش» باشد، ماه آموزش، خود سازي و بصيرت است.

این ماه پر بركت در حال حلول است. همان حلول حلاوت ‌بخشی که با خود نوید یک آغاز زیبا و یک شروع شیرین را به همراه دارد و چه زيباست كه در محضر آموزگارِ بزرگ هستی، عرض ارادت نموده و مشتاقانه درس بندگی را توأمان آموخته و توفیق رهایی از خود و رهیابی به سوي خدا مهربان را هدف متعالي خود قرار دهيم.

امسال ماه رمضان، ماه بهار قرآن همزمان با بهار طبيعت است، يعني شروع سالي همراه با عشق به وجود هستي بخشي مهربان و بي همتايي كه درهاي بهشت ابدي خود را بر روي انسان هاي مومن، خاضع، فروتن و خدا ترس باز كرده است و تا روز آخر ماه مبارك رمضان نمي بندد.

بهار طبيعت و تلاقي آن با بهار قرآن، آدمی را به همگنی و هماهنگی با نظام آفرینش و حرکت درمسیر تحول و تکامل فرا می خواند و آیات الهی را در جای جای دفتر معرفت به درستی و زیبایی می نشاند.

طلوع ماه رمضان، ماه بهار قرآن و تلاقی تعالی‌بخش آن با بهار طبیعت را به همه ملت شريف ايران، به ویژه جامعه فهیم فرهنگیان، دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی آنان تبریک و تهنیت عرض نموده، امید است در سایه عنايت خداوند بي همتا در زندگي خود سعادتمند، سلامت و سربلند باشيد. ان شاء الله